EHBO kit (doos) voor ratjes

Plaats reactie
rattenparadijs
Site Admin
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-01-2017 14:53

EHBO kit (doos) voor ratjes

Bericht door rattenparadijs » 14-01-2017 21:06

thanks to Eveline van der Water.

Help mijn rat is ziek!

Regelmatig zien wij hier en op andere pagina's langs komen dat mensen hun ratten ziek zijn.
Helaas is het niet altijd mogelijk om meteen naar de dierenarts te gaan of zij het maar kleine zaken waar niet direct medische hulp voor hoeft worden ingeroepen. Dan is het fijn als je een EHBO kit in huis hebt voor ratten.

Ik wil graag benadrukken dat je in spoedgevallen, er alles aan moet doen om naar de dierenarts te gaan of iemand anders te laten gaan!
Onderstaande producten zijn om een rat te ondersteunen en niet om te genezen!

- Bisolvon of een vergelijkbaar product met als hoofdbestanddeel broomhexine (bij de bestanden staat hoe je dit moet mengen met water)
- Baby neusspray of neusdruppels (voor acute benauwdheid)
- dextrose (druivensuiker) (mengen met wat water als je rat erg sloom is en of niet wil eten of drinken)
- Dermielzalf/honingzalf (voor het verzorgen van wonden)
- Gaasjes (voor het verzorgen van wonden)
- Betadine (voor het ontsmetten van wondjes)
- Reepjes (schone) katoen (voor het dichtdrukken van grotere wonden)

Nogmaals wil ik benadrukken dat bovenstaande producten alleen ter ondersteuning zijn!
Bij ernstige benauwdheid of grote wonden bel je dierenarts. Als een rat in een hoekje zit met zijn vacht wijd en ogen half gesloten, ga dan ook direct naar de dierenarts.
Als een rat zijn zwakte laat zien op deze manier, is het zaak om zo spoedig mogelijk een dierenarts op te zoeken. Ben je echt niet in staat om direct te gaan, heb je alles geprobeerd (hulp inroepen van mensen om je heen, geld lenen), dan kunnen bovenstaande producten je rat in ieder geval enige verlichting bieden tot je naar de dierenarts kan gaan.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!! :)

Plaats reactie